W niniejszym artykule sprawdzamy, czy warto wysyłać klientowi sms o umówionej wizycie w salonie health and beauty. Jest to materiał, głównie skierowany do osób prowadzących działalność tego typu. Jednak nie da się ukryć, że równie dobrze może zainteresować klientów salonów kosmetycznych lub fryzjerskich.
Zastanówmy się nad tym co dla współczesnego konsumenta znaczą powiadomienia
Znakiem naszych czasów, czy tego chcemy czy nie jest wszechobecny rozwój technologii. Jesteśmy „podłączeni” do Internetu za pomocą smartfonów niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Właściwie o dowolnej porze i z dowolnego miejsca możemy wysłać wiadomość lub… odebrać kolejne powiadomienie. Tutaj powstaje pytanie, które bardziej ma podłoże filozoficzne – czy to, aby na pewno dobrze? Czy nie lepiej było kiedyś, gdy nie mieliśmy dostępu do Internetu i smartfonów i powiadomienia nie atakowały nas o każdej porze dnia? Odpowiedź na to pytanie jest złożona.
Z jednej strony technologia ułatwia nam życie i bez wątpienia usprawnia wiele procesów. Natomiast z drugiej, wydaje się, że technologia trzyma nas ciągle na pewnej wirtualnej smyczy i nie daje zapomnieć o kolejnych obowiązkach. Jak zatem znaleźć złoty środek? Naszym zdaniem trzeba po prostu umiejętnie personalizować otrzymywane powiadomienia. Każdy email z subskrypcją lub każde powiadomienia z aplikacji mobilnej lub jakiekolwiek inne może być wyłączone. Trzeba po prostu zadbać o zdrowe i higieniczne podejście do napływających do nas informacji i w efekcie czerpać z technologii w umiejętny sposób.
Czy zatem sms o umówionej wizycie na pewno jest dobrym rozwiązaniem?
Naszym zdaniem jest bardzo dobrym rozwiązaniem, bo tak pokazuje praktyka. Po pierwsze, klienci salonu health and beauty z własnej woli godzą się na otrzymywanie takiej wiadomości. Po drugie, nie jest to narzędzie do reklamowania czegokolwiek w związku z czym osoba otrzymująca takie powiadomienie nie czuje się napastowana tak jak to niestety czasami bywa w przypadku telemarketerów. Wprost na odwrót, wiadomość realnie pomaga klientowi przypomnieć sobie o tym, że ma umówioną wizytę dzięki czemu jest to powiadomienie, które większość klientów postrzega jako przydatne. Po trzecie, tego rodzaju sms’y są wciąż rzadkością na polskim rynku, dzięki czemu klienci otrzymujący takie powiadomienie czują się zadbani i mają wrażenie utrzymywania bardzo dobrej relacji z salonem. Najlepiej, gdy taka wiadomość jest spersonalizowana i nie przypomina tekstu wysyłanego z automatu. Efekt jest taki, że powiadomienia sms działają bardzo pozytywnie wizerunkowo.
Wysyłanie smsów z powiadomieniami to świetny krok do informatyzacji działalności. Najlepiej połączyć to z innymi rozwiązaniami ułatwiającymi zarządzanie salonem fryzjerskim online lub zarządzanie salonem kosmetycznym online. Przykładem kolejnych kroków może być wdrożenie kalendarza online (np. kalendarz beauty) lub programu do zarządzania stanami magazynowymi (w przypadku, gdy salon dysponuje większymi zapasami kosmetyków).